Sök

Är du säker på att du inte driver bort besökarna?

Oavsett om det är en webbplats för restaurang, mode, kläder, accessoarer, telefonförsäljning eller politik, har varje sida få regler och förordningar. Du är inte här för att tillfredsställa alla men i fallet med nätbutiker går den här frasen åt andra hållet. För att locka ett stort antal besökare måste du som är webbplatsens ägare tillfredsställa alla. En nöjd kund är ingen myt och du kan hålla alla nöjda med en vackert designad butik. Låt oss se om du inte driver bort besökarna med dessa små misstag:

Undvik lång rullning och överväg att lägga till kategorier

Att bläddra igenom långa sidor på webbplatsen verkar utmanande och för att göra butiken organiserad, överväg att lägga till kategorier. Tänk bara på att titta på den långa broschyren utan indexsida, skulle det vara lätt för dig att hoppa till önskad sida eller kurs? Det tror jag inte. Om din webbplats inte är ordentligt organiserad kommer försäljningen att falla. Men låt oss inte tappa hoppet!

Gör rätt kategorier och lägg till de relaterade produkterna i de relevanta avsnitten så att kunderna enkelt kan hitta varorna. Lägg också till en Best Seller eller Hot Offer-sektion på hemsidan och ta din försäljning till en helt ny nivå.

Är webbplatsen användarvänlig och mobil?

Mobilanpassad hemsida är lika viktig som syre för kroppen. Nuförtiden är det viktigt att göra din webbplats responsiv för att justera olika storlekar och göra det enkelt för kunderna att utforska din samling när de är på språng. Var som helst, när som helst och på vilken enhet som helst, mobilanpassade webbplatser fungerar utmärkt. Majoriteten av människor surfar på webbplatser på sina mobiltelefoner, så om din webbplats inte är optimerad på rätt sätt är det troligt att du kommer att förlora folk.

Länkade knappar för omedelbar uppmaning

Försök att haka på besökarna genom att sätta länkade knappar som tar dem till en annan sida och så vidare. Rätt placering är viktigt för att locka besökaren eftersom ingen gillar att bläddra på hela sidan för att gå till en viss sida. Lägg till knappar som Köp nu och Handla nu och markera dem med en annan färg som syns tydligt. Få uppmärksamheten du letar efter så länge!

Är displayen korrekt?

Att nu visa upp produkterna är den integrerade delen av en onlinebutik. Eftersom kunden inte kan röra eller prova produkten, gör det till ditt mål att lägga till så tydliga produktbilder som möjligt. Visuell representation betyder mycket och produktbeskrivningar är det säkra sättet att locka tittaren och göra honom till en köpare. Låt kreativt och låt tittarens shoppingjuice flöda medan du läser beskrivningen på din webbplats. Kvalitet och presentation är nyckeln till framgång om du äger en webbutik. Implantera shoppingförtroende hos din köpare och tjäna mer intäkter.

Är webbplatsen äkta?

Jag köpte några produkter från en portal och efter leveransen; föremålen passade mig inte bra. Så jag hoppade bara in på sajten och började leta efter supportsektionen för att be om avkastningen. Men till min förvåning fanns det inget telefonnummer eller adress och alla mina pengar var bortkastade. Skulle du vilja låta som en skit för dina kunder?

Bara för att din butik har massor av varor och produkter är du inte den äkta och pålitliga butiksägaren om telefonnummer saknas. Uppmuntra kundernas förtroende genom att lägga till fullständiga vistelseorter för din existens och få webbplatsen att se trovärdig ut.

Folk uppskattar sådana butiker där det är lätt att nå kundsupporten och chansen är stor att göra inköpen.

relaterade inlägg