Sök

Fuskblad för sociala medier 2020: Måste-ha bildstorlekar!

Riktlinjer för Twitter-profilbild

På internet hittar du massor av resurser som nämner sociala mediers fuskblad. De flesta av dem är föråldrade så låt oss ta reda på det uppdaterade arket för att ligga före konkurrenterna. Allt tack vare de grymma människorna som har gjort det enkelt för mig att presentera de senaste bildstorlekarna.

En hemlighet att gissa om arket är uppdaterat eller föråldrat är att titta på bildstorleken på Facebook. Enligt de nya riktlinjerna har omslagsbilden reviderats till 828 pixlar bred från 851 pixlar.

Onekligen fortsätter de sociala medieplattformarna att revidera sina bildstorlekar och format. Så du måste uppdateras med de nya storlekarna för att utforma bilderna därefter. Det kommer dock att rädda dig från de extra ansträngningar som måste läggas ner för att redigera bilden efter designen.

För att klara av den ökande populariteten för sociala medier är det obligatoriskt att vända sig till att optimera bilderna som representerar ditt varumärke på rätt sätt. Låt mig gå igenom den här listan som visar de specifika dimensionerna av bilder som ska användas på sociala medieplattformar. Hoppas du har nytta av det, lycka till!!

Facebook Fotostorlek

Facebook har skräddarsytt sin omslagsbildstorlek från 851 pixlar till 828 pixlar breda. Alltför många användare tittar på Facebook på mobilappar, så jag rekommenderar starkt att du använder en storlek som passar perfekt på mobila och stationära datorer. Här är dimensionslistan:

  • Omslagsfotostorleken har ställts in på 828 x 315 pixlar för dator och 828 x 462 pixlar för mobil.
  • 180 x 180 pixlar är rätt storlek på Facebook-profilbilden.
  • Miniatyrbildstorleken för surfplatta eller applikation är 111 x 74 pixlar.
  • Länkförhandsgranskningens storlek är 600 x 315 pixlar.
  • Bildinläggets storlek är 504 x 504 pixlar.
  • 801 x 250 pixlar är rätt storlek för gruppomslagsfoto.
  • Eventets omslagsfotos storlek är 784 x 295 pixlar.

Twitter-fotostorlek

"Första intrycket är det sista intrycket" är ett mycket vanligt talesätt och det är faktiskt sant också. Profilbilder representerar varumärket och är det viktigaste identifieringsmärket för din webbplats. Twitter-foto är synligt för alla när du twittrar. Så det måste vara unikt och visuellt tilltalande på alla sätt. Men markera orden "dessa bilder är inte längre beskurna till horisontellt i strömmen nu". Ta en titt på bildstorlekarna för twitter:

  • Rubrikens storlek är 1500 x 500 pixlar.
  • Profilstorleken för denna sociala plattform är 400 x 400 pixlar.
  • 440 x 220 pixlar är storleken på ett in-stream-foto.
  • Tweetad bildstorlek är 1024 x 1024 pixlar.

Google+ fotostorlek

Google är en plattform som visar profilsidan på Google+ på din webbplats tillsammans med webbplatsen i sökresultaten. Så du måste se till att kvaliteten på profilbilden måste vara så hög att användarna attraheras direkt. Även om bilden visas i en cirkel, laddas bilden upp som en kvadrat.

Ladda upp kreativa bilder eller infografik för att visa upp ditt varumärke på Google+ omslagsfoto. Ta en titt på bildstorleken:

  • Omslagsbildens storlek är 1080 x 608 pixlar.
  • Profilfotots storlek är 250 x 250 pixlar.
  • Storleken på delad bild är 497 x 373 pixlar.

LinkedIn fotostorlek

Håll LinkedIn-bilden mycket professionell, respektabel och överlägsen kvalitet. Det visar ditt varumärkes rykte och goodwill så det måste vara perfekt. Eftersom den har en avlång form blir det ibland svårt att hitta en sådan bild som passar bra. Skapa dina egna bilder här!! Här är storlekslistan:

  • Profilbakgrunden är 1400 x 425 pixlar.
  • 500 x 500 pixlar är storleken för profilbild.
  • Omslagsbildens storlek är inställd på 646 x 220 pixlar.
  • Bildstorleken på blogginlägget är 698 x 400 pixlar.
  • Logotypens storlek är 400 x 400 kvadrat. Sedan juli 2015 är den horisontella storleken inte tillåten.

Pinterest fotostorlek

En underbar plattform för att driva hänvisningstrafik, Pinterest har egentligen inget omslagsfoto. Så hela representationen av ditt varumärke beror på profilbilden som ska laddas upp som en kvadrat. Fotot visas precis ovanför ditt namn i en cirkel längst upp i mitten.

  • 5 till 2.8 gånger är den idealiska stifthöjden som har reducerats från 3.5. Storleken är 736 pixlar bred.
  • Profilfotots storlek är 165 x 165 pixlar.

Fotostorlek på Instagram

Denna plattform handlar om bilder och bara bilder. Så det är mycket viktigt att skapa bilder och bilder av hög kvalitet för Instagram. För företag, ladda upp logotypen som kommer att visas för användarna längst upp till vänster på profilsidan. Det kommer att hålla användaren ansluten till ditt varumärke eftersom alla bilder kommer att ha logotypen associerad med dem. Ta en smygtitt i bildstorlekarna:

  • Profilfotots storlek är minst 110 x 110.
  • Fotostorleken har justerats till 1080 pixlars bredd för överlägsen kvalitet.

YouTube-fotostorlek

Det är en fantastisk plattform för att dela videor, bilder eller infografik för att öka din försäljning. Så bilderna måste vara av hög kvalitet för att låta folk titta på videorna intressant. Storleken på bilderna måste också vara perfekt för att passa in i ramen så att de enkelt kan se din kanal. Här är guiden för bildstorlek:

  • Omslagsbild på kanalen är 2560 x 1440 pixlar
  • För surfplattor, 1855 x 423 pixlar
  • För smartphones, 1546 x 423 pixlar
  • För TV, 2560 X 1440 pixlar
  • Videouppladdningsstorleken är 1280 x 760 pixlar

Lyckost!! Jag sammanställde fusket för sociala medier som du kan använda när du designar bilderna, profilbilderna, omslagsbilderna eller rubrikerna för någon av de ovan nämnda plattformarna.

relaterade inlägg