Sök

Psykologihack för att uppvakta kunderna att köpa i din butik

Online shopping är rasande nuförtiden och alla spenderar mycket mer än i skyltfönster. Ett brett sortiment finns i nätbutikerna allt under ett tak. För shoppare finns det många positiva innovationer och utvecklingar som har skett i jämn takt.

Det är nätbutikernas ägare som måste ta några avgörande steg för att bidra till verksamhetens framgång. Att övertyga kunderna att köpa i din butik är en fantastisk idé och du kan göra det genom dessa psykologiska hacks. Marknadsföringstaktik kan tillämpas om du har ett intelligent sinne eftersom det inte är något fel i att få folk att tro på dina värderingar. Låt oss tillämpa dessa knep för att övertala kunderna att klicka på KÖP-knappen.

Fresta kunderna för värdefulla erbjudanden

Att visa två produkter till olika priser är en vanlig strategi som nätbutikerna följer för att locka kunderna. Har du någonsin sett två paket med samma kakor men med olika mängd och olika priser? Naturligtvis har du sett. Vanligtvis ger de dyra produkterna mer värde som när det gäller kakorna, den med större förpackning är dyr. Efter en jämförelse visar det sig att den stora förpackningen är mer fördelaktig och en bättre affär.

Nu för att göra det mer lockande, lägg till ett tredje paket med ett bättre erbjudande. Anta att du kan lägga till ett litet paket kakor med det större för lite mer pris än det andra paketet. Det kommer att verka som ett superfynd för kunden och chanserna till försäljning kommer att vara mycket större än du förväntar dig.

Gör dem enkla när du handlar

Motivera dina potentiella kunder genom att använda orden som Få mer eller Få mer. Om du får dem att känna att de spenderar mindre pengar för en värdefull produkt, kommer de ofta till din webbplats för att göra inköpen. Hjälp kunderna att fokusera mer på fördelarna med produkten snarare än dess kostnad.

Lägg Dagens affär

Eftersom du vet att innehållet är viktigt kan du visa dagens bästa erbjudande mellan de två produkterna. För att locka dem, placera en billig vara till vänster och den dyra till höger och den som du vill sälja, håll den i mitten. Hjälp dem att fatta ett bättre beslut för en specifik vara och du kan öka försäljningen genom denna strategi.

Endast ett fåtal artiklar kvar

Att lägga till denna bildtext på varje produktsida ökar försäljningen eftersom kunden kommer att vara rädd för att förlora varan om den inte köps i just det tillfället. Att boka ett flyg eller ett hotell eller köpa något klädesplagg med texten "2 föremål eller platser kvar" framkallar en känsla av brådska i kundens sinne och han agerar omedelbart. Det ökar din försäljning eftersom utan denna bildtext kan kunden hoppa över att köpa produkten. Att sakna en favoritprodukt är inte acceptabelt för de kunder som säljer snabbt.

Visa höga till låga priser

Ännu en strategi för att locka tittarna är att först visa de högst prissatta produkterna och sedan gå vidare till de lägre. När tittaren först ser de högsta priserna förbereds deras sinne som du vill. Att sedan gå vidare till de billigare produkterna får dem att fatta ett rättvist beslut om att köpa mellanklassprodukter.

Är det inte ett förhandlingsvillkor för tittarna?

Slutsats

Ett superviktigt tips är att presentera för kunderna affären vad du har visat. Övertala dem aldrig till en falsk affär som du inte kan tillhandahålla. Ha lite respekt för dina kunder och få dem för alltid. Att implementera dessa psykologiska hacks i e-handelsbutiken fungerar utmärkt om du verkligen vill tjäna genuina kunder.

relaterade inlägg