Sök

Har presentation och bakgrund verkligen betydelse för e-handelsproduktfoton?

Bilder är hjälten på din webbplats!! De är kraftfulla, övertygande och inspirerande. Att använda dem på rätt sätt för din e-handelswebbplats kan verkligen locka potentiella kunder att köpa produkten. Det beror på att onlineportalerna är som butikerna bakom speglar dit folk inte kan gå och bara titta utifrån. Så när detta är fallet måste du vara väldigt säker på att visa extremt fantastiska bilder för tittarna för att locka dem.

Till exempel, att lägga till en visuell meny till en restaurang ökar försäljningen med 30 %. Presentation spelar roll eftersom människor känner sig kopplade till det visuella och kommer ihåg det även efter år. Anta att du utforskar någon webbplats för att köpa kläder, så kommer produktbeskrivningen att vara den första som fångar din uppmärksamhet eller bilden? Hoppas du får ett tydligt svar på varför presentation och bakgrund spelar roll.

När de surfar på en onlineportal gillar folk att kolla in produkten från alla möjliga vinklar för att se till att den uppfyller deras krav. Så visa dem vad de vill!! Jag skulle föreslå att du skapar dina egna bilder för att få dem att sticka ut genom att lägga till några unika element. Det finns tillräckligt med skräp på internet så låt oss vara exceptionella med ditt val. Här är några principer för bra bilder, ta en titt:

Principer för att skapa fantastiska bilder

  • Bakgrund
  • Lägg till så många detaljer du kan
  • Ta rätt rekvisita

Låt oss nu belysa var och en av dessa faktorer en efter en i detalj:

Bakgrund: Du måste ha sett massor av bilder visas på en vit bakgrund bara för att fokusera på produkten. Det är dock sant!!

Till exempel vill du visa BURGER för människor på ett sätt som lockar dem att köpa den. Vad skulle ditt tillvägagångssätt vara? Visa den på en tråkig vit bakgrund eller förvara den på en tallrik genom att tillsätta ketchup, pommes frites och ett glas cola? Att sälja mat online är svårt så det blir avgörande att lägga till lukt eller smak i bilden. Foton måste se så originella ut för att täcka för den förlorade smaken och lukten.

Nu har den här bilden några nyckelegenskaper som alla kan lägga märke till. Låt oss se:

Bakgrunden är så perfekt att fokusera produkten på rätt sätt som gör det svårt för dig att säga NEJ.

För det andra ser pommes fritesen på tallriken så läckra ut, vilket gör det till en perfekt kvällsmåltid.

Därefter har tomatketchup visat sig ge lite krydda och cola med is är längst fram. Att visa en produkt på detta sätt lockar faktiskt kunderna att köpa. Tvärtom, skulle det vara bra att ersätta alla dessa saker med en påse med kläder? Definitivt inte!! Så hur du utstrålar din produkt är dock viktigt.

Lägg till detaljer: Människor kan inte hålla produkten som visas i en e-handelsbutik. Dessutom kan de inte känna det. Så det är ditt ansvar att få dem att känna produkten och skapa en känsla som om de håller i produkten. Denna faktor är sant när vi handlar med kläder eller några verktyg etc.

Nu på den här bilden kan du tydligt se att det här är en stavmixer med få tillbehör. Hade den visats i en stängd låda kan ingen veta vad som finns inuti den. Bildens egenskaper är:

Bilagor har visats för att låta dig veta vad den kan göra.

En puréskål hålls som indikerar att mixern kan blanda tomater väl.

Morrhår är där som visar att den kan vispa ägg eller vad du vill.

Omgivningarna är fantastiska som visar upp ett kök som skapar en känsla av originalitet som får tittaren att känna produkten. Du kan också lägga till zoomalternativ för att låta människor fokusera noga på varje bilaga för att få en bättre överblick över mixern.

Ta rätt rekvisita för att ta felfria bilder: Att ställa sig på rätt typ av rekvisita är avgörande eftersom det kan göra eller bryta din försäljning. Människor är överimponerade av det visuella så försök lägga till vackra rekvisita till dina bilder men bara de relevanta. Det är ingen idé att lägga till en absurd rekvisita som inte definierar bilden på något sätt. Få din rekvisita att se relaterad till produkten genom att lägga till ett trevligt tema. Men se till att de inte distraherar folk annars.

Huvudprodukten måste snabbt identifieras av tittaren eftersom ditt mål inte är att göra honom vilse i bilden när han hittar produkten. Självklart måste produkten få den största betydelsen.

Jag hittade den här bilden på en webbplats som säljer babyprodukter och det jag gillade var rekvisitan de har använt. En vacker spjälsäng har visats med mjuka pälssängar som bebisen sover på. Den stickade virkade dräkten som barnet har på sig är huvudprodukten som tydligt kan ses genom att bara titta på bilden. Bakgrunden är också perfekt.

3 saker används i den här bilden men ändå kan jag tydligt se att bilden är fokuserad på babydräkt. Så din produkt måste se spännande ut för att locka tittarna, i synnerhet.

Bortsett från rekvisita, använd aldrig logotyper från andra webbplatser i dina bilder. Om du använder någon av deras bilder, gör dem unika genom att lägga till din information och detaljer så att tittaren inte känner att du inte är äkta eftersom folk utforskar alla liknande webbplatser för att göra sitt köp.

I sammanhanget är bilder en riktig win-win om du faktiskt vill att dina potentiella kunder ska gå vilda med sin fantasi. Sätt bara upp en enkel bild i sammanhanget och se en enorm ökning av din försäljning med bara de perfekta bilderna och inget mer än det.

Den allmänna bilden

För att kröna det hela skulle jag säga att många faktorer är inblandade när man tar produktfoton för en onlineportal. Till exempel webbdesign, hastighet, navigering, prissättning, produktbilder för att nämna några. Bland allt har produktbilder stor betydelse eftersom människor provar produkten innan de köper och de kommer aldrig att kompromissa med kvaliteten på bilder.

Vilken bild skulle locka dig – Suddig eller HD? Överlägsna bilder är försäljningsargumentet för alla onlineportaler så ta det på allvar.

Jag hoppas att du har lyckats lära dig mycket av den här artikeln och kommer att försöka använda dessa principer på dina webbplatser.

relaterade inlägg