Sök

Lär dig mer om justeringen av produktbilder

Det finns två saker som spelar en mycket viktig roll för den framgångsrika e-handelsverksamheten, som är korrekt anpassning och ordna produktbilder. Det här är två saker som kan göra dig framgångsrik om du har rätt kunskap om dem. Genom att följa regeln om konsekvent visning av produktbilderna måste du verkligen fokusera på korrekt anpassning av produktbilderna, vilket beror på preferenser och varumärke, särskilt inom klädfotografering. Detta är något väldigt enkelt att lära sig men ger mycket effektiva resultat. Låt oss läsa något mer om det.

  1. Bestäm anpassningsstandarder

Det första du verkligen måste tänka på är att ställa in anpassningsstandarder för dina klädesbilder. Det är mycket nödvändigt för ett konsekvent utseende att du bestämmer samma beskärning, justering och proportioner för huvuddelen av klädebilderna på din webbplats. Du kan ställa in de standardriktlinjer som måste följas vid efterbehandling av bilderna av outsourcingföretaget om du anlitar dem annars följt av dig.

Diskutera om storlekskravet

Storlekskravet för varje produkt som kommer att säljas på vilken marknad som helst är verkligen relevant och betydande poäng. Du måste gå efter standardstorleken som enligt hemsidan måste vara. Den antagna storleken är 1000px gånger 1000px vid 72 dpi. Du kan inte göra dina bilder mindre än denna storlek. För att göra dina bilder välkomna av onlinewebbplatsen där du säljer är det mycket viktigt att du gör storleksändring av bilder som det viktigaste av efterbearbetningen.

Diskutera om produkten

Du måste också tänka på produkten när du gör justeringen. Till exempel kräver tillbehör fler justeringsalternativ som för plånböcker och skor du behöver göra och sedan rikta in mot botten av ramen. Men kläder har olika anpassningsbehov som de kommer att se bra ut om de är justerade uppifrån och ned med bilderna perfekt centrerade också.

Inriktningsposition

Du måste också vara försiktig med positionen när du justerar objektet som om det måste justeras nerifrån, från mitten eller uppifrån för att få bästa resultat. I kläder måste de anpassas från topp till botten, från axlar till höfter till anklar för att få ett mer konsekvent utseende.

  1. Justeringsmall kommer att vara till hjälp

Det rekommenderas att skapa informationsgrafiken för att beskriva dina anpassningsstandarder för efterbearbetningsteamet på bästa sätt. Detta är det enkla, lätta och fantastiska sättet. Du kan använda guideverktyget som hjälper dig i detta genom att ge exakt avstånd till din produkt från varje sida och varifrån du enkelt kan placera produkten och göra de nödvändiga justeringarna.

  1. Fotografera produkten

Genom att använda en metod bland olika kan du fotografera din produkt som är kläder i det här fallet. Du kan gå för antingen levande modell eller skyltdocka också. Du kan välja vilken metod som helst för att fotografera din produkt men det viktigaste är att du måste lämna tillräckligt med utrymme runt alla sidor av bilderna så att du enkelt kan beskära och justera bilderna.

  1. Tillämpa dina uppsatta standarder

Nu när du är redo med dina uppsatta standarder och de fotograferade bilderna, är det dags att tillämpa alla dina inriktningsstandarder på klädebilderna som fotograferades tidigare. Om du verkligen vill göra våra bilder webbvärdiga måste du följa och följa alla dina anpassningsstandarder och tillämpa det på webbbilderna under efterbearbetningsstadiet. Detta kommer säkert att ge dina bilder det perfekta utseendet som krävs av bilderna som ska laddas upp på webben.

Slutsats

För att driva mer och mer försäljning till din e-handelswebbplats måste du göra dina bilder perfekta genom att använda anpassning enligt behov av produktbilden. Det kommer att få din webbplats att se vacker ut och göra dina kunder nöjda.

relaterade inlägg