Sök

Hur ökar bilder dina konverteringsfrekvenser?

Webben är full av bilder i olika former, storlekar och mönster. Fotografer måste fortsätta att ta fram nya mönster som ger fotografier en ny dimension. Dessa bilder används för reklam- och marknadsföringsindustrier för att visa upp sina produkter för onlineförsäljning. Skickliga fotoexperter lägger till design, texturer och specialeffekter till bilder eller deras bakgrunder. När fotografier inte är perfekta får fotografer reducerade priser och märken lider av låga konverteringsfrekvenser.

Även om tjänsterna från en erfaren redigeringsexpert är viktiga, måste han också använda effektiva redigeringstekniker och appar som Adobe Photoshop. Denna programvara har verktyg som bildmaskeringsverktyget, pennverktyget för urklippstjänster och många andra avancerade bildmanipulerings- och bildoptimeringsverktyg för att förbättra bildeffekterna.

Hur drabbas ett foto av låga konverteringsfrekvenser?

När ett fotografi läggs upp online bör det uppfylla vissa webbspecifikationer som upplösning, taggar och mer. Vidare bör bilden vara tydlig och självförsörjande med detaljer. Specifikationerna för produkten/objektet på bilden ska vara väl synliga för konsumenten. När en potentiell köpare surfar på nätet för att göra ett köp, snubblar han över din produktbild. Bilden bör vara tillräckligt övertygande för att få den potentiella köparen att stanna och kolla in produkten helt. Om bilden är attraktiv och specifikationerna och funktionerna är tydligt synliga, är chanserna för konverteringar höga. Tvärtom, om bildkvaliteten är dålig kommer köparen inte att bli imponerad och gå vidare. Detta leder till låga konverteringsfrekvenser för en produkt, vilket leder till förluster för säljaren. Fotografens rykte möter också ett bakslag.

Om du lägger upp en bild på nätet och folk inte gillar den betyder det att bilden saknar något. Du måste lägga till ett värde till en bild genom att utföra vissa redigeringstekniker som utklippta bilder och urklippsbana för att separera bilden från bakgrunden. Byt ut den tråkiga och oattraktiva bakgrunden och placera objektet mot en vanlig vit bakgrund. En vanlig bakgrund kommer inte att distrahera kunden och behålla hans uppmärksamhet mot produkten. Matta färger, tråkiga mönster och oattraktiv bildbakgrund kan avskräcka människor från att lägga märke till bilden.

Några tips för 110 % fotokonvertering:

  • Följ de senaste fototrenderna och redigera dina bilder i enlighet med dem.
  • Färger är en viktig del av alla produktfoton. Var särskilt uppmärksam på färgens ljusstyrka och exakta färgnyans på bilden.
  • Lägg till lite kreativitet till din bild. Det ska inte se livlöst och trist ut. Lägg till specialeffekter som en intressant rekvisita eller bakgrund för att få bilden att se intressant ut.
  • Använd bildredigeringstekniker som urklippsbana, bildretuschering, färgkorrigering och skuggtillägg på en bild för att förbättra dess utseende.
  • Lägg till text om det behövs.

Sammanfatta

Att presentera ett fotografi på ett lämpligt sätt kan öka dess omvandlingsfrekvens fenomenalt. Fotografer provar trickfotografering på bilden och använder bildredigeringstjänster för att få bilden att se lämplig ut för onlinevisning.

relaterade inlägg