Sök

Bra förpackningar avgör en produkts framgång – varför?

Tänk på en produkt så får du en visualisering av hur den ser ut. Är det inte? Säg, jag pratar om Maggi, världens berömda nudlar som är erkända globalt. Vilken bild får du? Den gula förpackningen med bilden av nudlar på toppen, har jag rätt?

Bra förpackningar har potential att göra eller förstöra framgången för en produkt. Konceptet förpackning kom i rampljuset när trenden med förpackade produkter fattade eld. Det är mycket tydligt att de flesta onlinekunder köper en produkt på grund av dess vackra förpackning som lyfter kundernas uppmärksamhet. Framförallt lockar visuell upplevelse tittarna och ökar deras köppotential.

För att få din webbplats att fungera utanför listorna är det bra att lägga till några recensioner om produktförpackningen. Starbucks är ett kaffemärke och när vi än tänker på det kommer dess logotyp och koppar i våra sinnen. Varför? Eftersom logotyperna och bilderna lämnar en evig inverkan på våra sinnen! Det spelar ingen större roll vad som finns i koppen eller burken eller flaskan, men den vackra förpackningen gör det verkligen.

Hur spelar det roll?

För e-handelsverksamheten är det oerhört viktigt att få kunderna att känna sig genuina om ditt varumärke. Men det hjälper dem att välkomna ditt varumärke till sitt hem med 100 % tillfredsställelse och glädje. För att skapa en sådan bild i deras sinnen, visa dem den vackra sidan av produktförpackningen och skapa ett vinnande ögonblick. Det finns få punkter att fundera över för framgångsrika relationer med dina kunder, kolla in dem.

Håll dig enkel men stark

Även om produktförpackningar har mycket för kunderna, kan det leda till att kunderna minskar om de är överdrivna. För att visa upp ett varumärke spelar förpackningar en stor roll men inte om den yttre designen inte är tilltalande och lugnande för ögonen.

Du behöver inte alltid designa ett snyggt paket för att sticka ut från mängden, men en enkel förpackning duger. Låt oss ta ett exempel på Ebay som skickar över paketen till kunderna från tredje part och bara har en enkel logotyp på ytterlådan. Enkelt uttryckt visar det att Ebay är avsändaren vilket är ett omedelbart intryck på mottagarens sinne och ingen speciell snygg förpackning krävdes.

En sådan förpackning övertygar kunderna om produktens äkthet och får dem att känna sig som om produkten tillhör Ebay. Det spelar ett bluff åt kundens spänning genom att leverera en tredjepartsprodukt genom Ebay box-paket.

Fina förpackningar hjälper till att framkalla mer intresse

Snygg produktförpackning lockar tittarna att veta mer om ditt varumärke. Tänk på ett vackert paket som du kanske har sett under ditt senaste besök i mataffären. Du kommer omedelbart att välja produkten för att se förpackningen tydligt men inte produkten. Det som dock lockade dig var förpackningen och inte själva produkten. Det visar tydligt att när du väl var nöjd med paketet var nästa steg att gå vidare för att veta vad produkten var. Var det inte det?

Att äga ett e-handelsvarumärke är lite lätt jämfört med att sälja det i de landbaserade butikerna. Ja, du hörde rätt. För att fler ska hitta dig måste ett gemensamt mål vara att leverera dina produkter till minst en butik och få den på hyllan.

Man tror att 66% av kunderna provar en produkt på grund av den iögonfallande designen. Så varför inte designa ett vackert paket för att landa som en rockstjärna på marknaden?

Prova dessa Sure Shot-tips för exceptionell förpackning

För att uppdatera produktförpackningen, prova dessa tips:

  • Använd vackra klistermärken och anteckningar
  • Lägg till logotypen på paketet för att visa din identitet
  • Skriv ut dina bästsäljande föremål för att skapa en medvetenhet
  • Ge bort lite dricks eller bonus till kunden för en överraskande känsla

Slutligen, glöm inte att lägga till recensionen av produktförpackningen och nämna dess utseende och känsla. Visa vem du är och varför du är på marknaden!

relaterade inlägg