Sök

Ge ditt e-handelsföretag en ny dimension med bildoptimerade produktbilder

Produktsidor är affärer eller brytare för dina onlinebutiker. Eftersom kundens hela uppmärksamhet ligger på att köpa produkterna från e-handelsbutiken är det viktigt att visa dem de perfekta produktsidorna. Det kommer att väcka intresse bland dem och de kan göra ett oönskat köp på din webbplats. I vissa situationer hinner inte kunden scrolla igenom hela hemsidan och hamnar direkt på produktsidan. Så i det här fallet blir det verkligen viktigt att göra sin shoppingupplevelse värd och värdefull.

Designa en vacker produktsida för att ingjuta förtroende hos dem och förbättra chanserna att få intäkter mycket mer än förväntat. Här följer serien av steg som ska följas före, under eller efter optimering av produktsidorna. Kolla på dem:

Komponenter i siddesignen

Att optimera produktsidorna har en viktig plats men var inte för desperat. Analysera först och främst de element som du kan lägga till på sidorna för att få dem att se bra och informativa ut. Bra sidor är de som ger så mycket information till användarna som möjligt. Det finns inget utrymme för fluffinnehåll när det kommer till produktsidorna.

Till en början bör produkttitel och översikt vara ganska tydliga och begripliga för tittaren. Anta att du har visat en blå klänning för flickbarnet, då bör titeln vara "Blå klänning för tjejer". En sådan titel är lätt att läsa eftersom tittaren omedelbart kan förstå vad som finns på sidan.

Därefter ska bilderna vara av hög kvalitet som skildrar produkten väl från olika vinklar och närbilder. Zooma in produkten och ta bilder för att representera varje skrymsle av produkten. Visa bilderna på en vit bakgrund och markera huvudprodukten och kasta tillräckligt med ljus på den. Använd rätt bakgrundsbelysning för bakgrunden och lägg även till den unika beskrivningen och recensionerna, om möjligt. Produktbeskrivningar ger ett djup till hela sidan och kunden känner sig trygg med produkten.

Skapa fantastiska bilder

Bilder är det första som kunden ser på sidan redan innan beskrivningen. Bilder av bra kvalitet lockar tittarna och får dem att bestämma sig för om produkten är värd att köpa eller inte. Eftersom första intrycket är det sista intrycket kan bilder göra din onlineverksamhet till ett av kundernas bästa val. Enbart text är inte imponerande och kan inte övertala kunden att köpa produkten så för att vara något exceptionellt, lägg högupplösta bilder.

Investera i bra film med rätt kamera, anständig utrustning och en erfaren fotograf om du inte är medveten om hur man tar exceptionella bilder. Dåligt upplysta bilder ger aldrig en dimension till bilderna, så för att ta vackra bilder, spendera ganska mycket tid och pengar på att anställa en proffsfotograf. Om bilderna inte är av hög kvalitet, kanske du måste redigera dem, för utan bra bilder fungerar onlineaffärer inte bra.

En enda produktbild räcker aldrig för en e-handelsbutik eftersom kunderna vill se produkten från alla vinklar för att fatta ett rättvist beslut. Produktfotografering visar upp produkten på ett snyggt sätt och gör det enkelt för tittaren att känna produkten som om han står i ett skyltfönster. Lägg också till bilder på kunder som har köpt produkten tidigare om möjligt. Denna handling kommer att illustrera din webbplats på ett bättre sätt och folk skulle älska att göra sina inköp på din portal.

Ta hand om bakgrunden

Bra e-handelsbutiker har de vackra produktbilderna som presenteras med snygg bakgrund, bakgrundsbelysning och en väldesignad produktsida. För att få saker att fungera bra är det ganska viktigt att ha de konsekventa bilderna på portalen. Professionalism visar när bilderna har vit eller solid bakgrund och använder samma mått.

Bilderna måste ha det förbättrande utseendet och bildförhållandet måste vara perfekt för att inte förstöra utseendet. Eftersom bilder är tagna i olika vinklar eller platser kan det finnas skillnader i storlekarna, så se till att redigera alla med samma mått. Det kommer att ge en genuin känsla för kunderna och de skulle uppskatta din organisering och hantering av kvalitet.

Optimera sidorna för mobilvy

Sist men viktigaste är att göra sidorna responsiva så att de kan ses på mobilen. Att ha bra produktfotografering och beskrivningar är inte allt om sidorna inte är ordentligt optimerade. Eftersom människor nu är ganska aktiva på mobiltelefoner, surfar de på shoppingsajterna på dessa enheter. För att erbjuda dem en problemfri shoppingupplevelse är det viktigt att låta dem surfa på din sida på sina telefoner.

Alla webbplatser som tar mer än 3 sekunder gillas inte av tittarna. Snabb att ladda och snabb att bläddra i sidor gör en perfekt kombination av en optimerad webbplats. Lägg ner mycket tid på att analysera hur sajten fungerar på olika mobila enheter. För att piffa upp köpupplevelsen för kunderna, håll dina produktsidor optimerade.

Slutsats

Jag hoppas att alla dessa steg visar sig vara fördelaktiga för ditt företag och för att ta shoppingupplevelsen till en ny nivå, låt kunderna få det bästa på din portal. Skapa vinnande produktsidor och tjäna de pålitliga kunderna som tar din försäljning till en helt ny höjd.

relaterade inlägg