Sök

Utforska vad du bör och inte bör göra med fotografering av skorprodukter

För att skapa en positiv onlineshoppingupplevelse är produktfotografering en stor betydelse. Eftersom framgången för e-handelsportalen bygger på kvalitetsbilder är det nödvändigt att styla och skapa vackra produktbilder. Belysning och bakgrund av bilderna förvandlar potentiella kunder till vanliga.

Idag är jag här för att låta dig utforska vad du bör och inte bör göra med fotbeklädnadsfotografering, vilket kommer att hjälpa dig att ta din fotografering till en avancerad nivå. Följ dessa tips och skapa snygga bilder på skoprodukter för att få din portal att se professionell ut.

Styla skorna

Styling av skorna är verkligen viktigt för att förmedla korrekt information till tittarna. Livlösa skor är vilseledande och folk gillar inte att se sådana produktbilder. Bilderna ska vara så tilltalande att kunderna kan visualisera att de bär skorna. Placera paret så att det ser ut som om det bärs av någon.

bakgrunder

Ropiga bakgrunder är ett stort nej för produktfotografering. En upptagen och rörig bakgrund driver tittarna bort eftersom de inte kan fokusera på produkten utan bakgrunden håller dem distraherade. Välj vita eller enkla bakgrunder för att fånga uppmärksamheten mot produkten.

Belysning

Belysning spelar en stor roll för att framhäva produkterna på ett förstärkt sätt. För att visa upp de kritiska delarna av produktfotografering måste du ställa in rätt belysning. Produkten kommer bara att se tilltalande ut om belysningen är naturlig och inte kastar några hårda skuggor. Direktljus som kastar skuggor är sämst när det kommer till produktfotografering.

Mjuk belysning är bäst eftersom den sprider solljuset och ger naturligt vackra resultat. Det ger också mer kontroll över bilderna och du kan förbättra det övergripande utseendet på din produktsida.

Inga suddiga bilder

Brist på fokus kan leda till suddiga bilder som förstör produktfotograferingen. Inom fotbeklädnadsproduktfotografering måste mjukt fokus finnas där för att ge en konstnärlig känsla till bilderna. Ju mindre fokus desto mindre kommer dina kunder att se produkten. För att hålla bilderna kristallklara kan du också använda stativ, annars kommer bilderna att se skakiga ut på grund av skakig kamera och tittarna tappar fokus.

Vinklar är viktiga

För få vinklar på en produktbild kommer definitivt att stöta bort kunderna. För e-handelsfotografering av skoprodukter är det extremt viktigt att visa olika vinklar på produkten. Eftersom människor inte kan ta produkten i hand för att se detaljerna, kan olika vinklar hjälpa dem att avgöra om de ska köpa produkten eller inte. Ärligt talat, jag köper aldrig från någon sådan sida som inte har bak- och sidovinklarna eftersom jag inte kan ta ett rätt beslut med bara frontvinkeln.

Slutsats

Fortsätt experimentera med dessa tips tills du får det perfekta skottet. Genom att följa dessa kommer du definitivt att uppnå ren och stilren fotbeklädnadsproduktfotografering. Med allt rätt, dvs bakgrund, ljus, fokus, vinklar och efterproduktion, är det ganska enkelt att sälja dina produkter.

Ha en bra dag!

relaterade inlägg