Sök

E-handelstrender att följa under 2017

Handelstrenden stiger högt på himlen och det gör även konkurrenterna. Det är verkligen svårt att slå ett etablerat varumärke men inte omöjligt om du har all kunskap om e-handelstrender. Oavsett om ditt företag är litet, medelstort eller stort, kommer dessa trender väl till pass och låter dig vinna över konkurrenterna. För att ta del av de senaste trenderna under 2017 måste du prestera off-the-lists och utöka din e-handelsverksamhet över hela världen.

Att säga hejdå till 2016 var definitivt en blandad känsla eftersom någon blev framgångsrik och andra fick dåliga erfarenheter. Eftersom vi befinner oss i andra kvartalet 2017 skulle jag vilja leda dig genom de senaste e-handelstrenderna som dyker upp. Luta dig tillbaka och anamma dessa trender för att se ditt varumärke växa:

Sälj socialt

Att sälja på de sociala medieplattformarna är en bra strategi eftersom det är relativt enkelt att ta in människor via sådana kanaler. Det kan vara svårt att orubbligt locka människor till webbplatsen eftersom 70-80 % av publiken använder sociala plattformar för att interagera. Under 2017 är det möjligt att generera en god del trafik till webbplatsen genom att sälja produkterna eller tjänsterna på Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram och många troligtvis. Planera ut en perfekt marknadsföringsstrategi för att locka tittarna!

Utnyttja faciliteterna som tillhandahålls av sociala kanaler och visa din talang för världen genom att tillkännage ett lanseringsevenemang.

Gå till mobilappen

Att sälja på mobilappar är ingen raketvetenskap som i denna digitala era; människor är mycket beroende av de mobila gränssnitten för att göra inköpen. Utöver det, gör din webbplats responsiv så att människor kan ha privilegiet att komma åt webbplatsen när du är på språng. Smidiga och lättnavigerade webbplatser välkomnas av människor i alla åldersgrupper. Dessutom, när du har mobilapplikationen blir det enkelt för kunderna att se produkterna med lätthet för sina fingrar.

Lägg till olika betalningsalternativ

Tänk om kunden tillbringar ganska bra tid på din portal, kortlistar produkterna och slutligen går till kassasidan och inte hittar den önskade betalningsmetoden? Nu då? Du förlorade en äkta och värdefull kund bara på grund av att betalningsmetoden inte var tillgänglig. För att åtgärda det här problemet, bör du alla trendiga betalningsportar som lokala banker, PayPal, Skrill, Payoneer eller annat du tycker är användbart. Det kommer att ta in fler leads och därmed öka försäljningen.

Erbjud snabb produktretur

Kunder gillar inte alls att vänta på att returnera produkterna på grund av problem med passform, färg eller storlek. Även om onlineshopping kommer med sina egna fördelar som att sitta hemma och köpa saker utan att stå ut med den brännande värmen eller kyliga vintrarna, har det också vissa nackdelar. En kund beställde en produkt men vid ankomsten gillade han den inte. Nu skulle han förstås försöka lämna tillbaka produkten. För att förtjäna kundens förtroende bör du erbjuda en strömlinjeformad produktreturpolicy så att han kan få produkten returnerad utan provokation. Många webbportaler saknar möjligheten för produktretur och här kan du ligga före dem genom att ge en snabb hämtningsmöjlighet. Ge dina kunder en lättnadens suck istället för att gå dem på nerverna med den dåliga användarupplevelsen.

Suggestiv försäljning

Denna fantastiska trend kommer att hjälpa portalerna att nå högre höjder i år. Det är det utmärkta sättet att hålla användarna engagerade och känna sig anslutna till sajten eftersom du kan välja suggestiv försäljning. Kanske kommer portalen att visa de sannolika föremålen för användaren beroende på hans tidigare köp eller surfvanor, vilket kommer att locka dem att köpa produkten omedelbart.

Skapa engagerande innehåll

För att få in mer trafik, få din kreativa juice att flöda när det gäller innehåll. Lägg upp trevligt och engagerande innehåll på sajten för att fånga användarna och övertala dem att köpa saker från din portal. Skriv övertygande innehåll för att hjälpa dem att göra smarta köp eftersom innehållet har all potential att stå emot den tuffa tiden. En av de viktigaste e-handelstrenderna, innehåll kommer aldrig att försvinna. Skicka iväg professionella e-postmeddelanden och nyhetsbrev för att få folk till din portal.

Slutsats

För att kröna det hela skulle jag säga att onlineshopping är en hård konkurrens som inte går att slå utan smarta drag. Riskfaktorn är alltid på topp så för att se annorlunda ut måste du följa de senaste trenderna under 2017. Adoptera dessa trender och låt mig veta i kommentarsfältet om jag missat någon!

relaterade inlägg