Sök

E-handelsförsäljningen kan komma riktigt bra överens med Google Shopping

Google är en gigantisk applikation och det gör dess shopping också. Det har potential att ta bort friktionen från onlineköp, men det kommer att ta tid att slå de andra enorma e-handelsmonstren som Ebay och Amazon. De är de största säljarna över hela världen med miljontals användare och kunder som försöker göra inköp från dessa portaler.

Att shoppa med Google är en skicklig upplevelse och hur det kan förändra onlineshoppingnivån för framtida webbplatser kommer att vara bra att se.

Omfattande vy över Google Shopping

Skriv valfri fråga i Googles sökfält, låt oss säga "Blå klänning för kvinnor". Nu, eftersom Google är mycket mer fokuserat på att visa de organiska såväl som betalda resultaten, är det troligt att du hittar produkten i den första sökningen. Det kan vara ett organiskt resultat eller ett betalt men det är inte kundens angelägenhet. Att gå hela vägen till Amazon eller eBay, skriva in produkten och sedan hitta exakt samma verkar vara en rejäl sak för mig. Tvärtom, om du enkelt kan hitta produkten via Google query, tycker jag inte att det är rätt att välja e-handelsportalerna framför Google.

Det är som ett lotterisystem om du hittar produkten i ekologiska resultat. Att handla på detta sätt ger också en bättre upplevelse tack vare att det är lätt att klicka på produkten direkt och köpa den.

Voice Search

Eftersom vi alla använder den intuitiva röstsökningen från Google på bästa sätt, är det praktiskt även för shopping. Det snabbt växande behovet av att söka i allt på Google har tagit en ny vändning med röstsökningsfunktionen. Du behöver dock inte mata in frågan med dina känsliga fingrar. Tala bara så visar Google de mest relevanta resultaten.

Öppna Google och säg "Home Appliance". Det kommer att visa apparaterna i sökresultaten, nu för att filtrera den här frågan, säg "Under $50". Spelet börjar här eftersom Google nu kommer att visa de blandade resultaten eftersom frågan inte är tydlig. Här har de ekologiska resultaten sjunkit och liknande resultat visas för olika butiker som handlar med vitvaror.

Den här funktionen kommer att förbättras inom en snar framtid om folk kommer att ändra sina sökkriterier mer mot Google. Var bara säker på vad du gör och Google kommer aldrig att sluta förbluffa dig.

Slutför transaktionen på webbplatsen

Oroa dig inte för försäljningsproceduren! Om din webbplats visas i resultaten måste folk besöka din portal för att slutföra köpet. Google kommer inte att stjäla din produkt, HAHA.

Innan du låter kunden gå över till din webbplats visar Google produktinformationen i resultaten för att göra det enkelt för kunden att bestämma om den ska köpa den eller inte. För att vara med i Googles skyddstratt kan den komma med en funktion för att slutföra köpet utan att ens landa på webbplatsen. Självklart kommer pengarna till ditt konto om något köp görs.

För att skörda maximal nytta av Google-sökning rekommenderar jag starkt att du lägger till den detaljerade produktinformationen som Google kommer att visa för den potentiella kunden. Om du äger en klädbutik är det viktigt att lägga till så mycket information om en viss produkt för att få optimerade resultat.

Varje produkt som visas har viss information som lockar tittaren att klicka på länken. Så få ut det mesta av den här funktionen hos Google och improvisera framtiden för e-handel. Hjälp Google att ständigt förbättra sina funktioner och leverera en oklanderlig shoppingupplevelse!

relaterade inlägg