Sök

E-handelsfotografering – tips och tricks

Den första regeln för e-handelswebbplatser är att sälja bilder innan du säljer produkten. Om du är en onlinemarknadsförare måste du säkert först sälja bilderna till kunderna av de relaterade produkterna som är det enda mediet för onlinekommunikation med kunderna. Bilderna av produkten pratar först med kunderna och lockar dem till produkten, så det är mycket viktigt att få dem att sticka ut för att öka försäljningen av produkten. Kunderna har bara medium att känna, uppleva produkten som är produktbilder vilket är den mest populära begränsningen av onlineförsäljning att kunden inte får möjlighet att ta produkten i händerna och uppleva det som de gör i offlinebutiker. För att förändra ditt antal besök måste du verkligen oroa dig för att göra dina produktbilder till en stor framgång och för det finns det några e-handelsproduktfotografering tips som kan få dina bilder att se tilltalande ut och lockande för kunden och som även kan göra dina webbplatsbesökare till dina kunder för alltid. Följ dessa tips för att förverkliga din dröm.

Bakgrund

För att få produktbilderna att se bättre ut föredrar du att ha ren och vit bakgrund för att visa dina produkter för kunderna. Kom ihåg att använda samma bakgrund för varje produkt så att känslan av konsekvens kommer från bilderna som du använder för att visa din produkt och det ger också känslan av samma varumärke till kunderna som också gynnar dina marknadsföringsinsatser.

Sammanhang

Visa produkten med hänsyn till omgivningen, särskilt där storleken på produkterna har stor betydelse för kunden. Den som inte ser till denna punkt kan förlora sina kunder. För produkter som lakan är det obligatoriskt att visa hela storleken genom att visa storleken på sängen korrekt.

rekvisita

Relevant rekvisita måste användas tillsammans med produkten för att göra dem ännu mer attraktiva för kunderna. Rekvisita kan användas eller inte beror på produktens natur. Använd rekvisita som tillför produktens skönhet, men tänk på att rekvisita inte får vara så, det flyttar tittarens fokus. Att visa tyger på modell eller genom att använda skyltdocka är en bra idé, men när smycken används med dem kan det flytta kundens fokus från huvudprodukten.

Känslor

För att göra din produktfotografering överlägsen kan du också relatera produktbilderna med känslor och kan uttrycka vissa värderingar som familjevärderingar och moraliska värderingar genom det. Det kommer säkert att fängsla kunderna och de attraheras snabbt av produkten.

Storlek

En annan viktig aspekt att tänka på är storleken på bilderna som inte får vara för liten eller inte för stor. Det måste vara lämpligt i enlighet med kraven på webbplatsen och även ur synvinkeln av tydlighet och upplösning.

Video

Att visa videor av den komplicerade produkten kommer att vara den fantastiska idén eftersom det låter kunden förstå användningen av produkten och säkerställer också att de måste se videon en gång med större efterfrågan än bilder.

 Beredning

Att förbereda produkten för fotograferingen är som att förbereda modellen för detsamma. Du måste anstränga dig för att få det att se rent, snyggt ut och ha den ljusa och enkla bakgrunden. Sammantaget måste produkten se presentabel ut på bilderna.

Många vinklar

Det viktigaste sättet att få dina produktbilder att gilla av alla. Du måste visa produktens alla vinklar för att kunden ska kunna se alla sidor och vinklar på produkten för att kunna fatta köpbeslutet.

Slutsats

Ovan är några tips genom vilka du enkelt kan improvisera din produktfotografering för att tillgodose behoven på dina kvalificerade e-handelswebbplatser och kan fängsla dina kunder att fatta köpbeslutet.

 

relaterade inlägg