Sök

Undvik dessa e-handelsmisslyckanden för ett framgångsrikt företag

Misslyckande är något som irriterar oss och får oss att känna att vi är bra för ingenting. Men om du tar det positivt så lär du dig definitivt av det. Utan tvekan är e-handelsportaler högt uppe i luften, felfrekvensen är för hög under de första två åren.

Ge aldrig upp om din portal inte fungerar bra eller inte tjänar de förväntade intäkterna. Det är bara en början! Fortsätt försöka för det är inte alls lätt att slå de andra kända e-handelsbutikerna. Spara lite smärta genom att hantera e-handelsmisslyckorna och lär dig av misslyckandena med att etablera din butik. Få dessa tips och bli framgångsrik:

Investera tillräckligt med medel

För att gå ombord på en e-handelssatsning, investera en ordentlig summa pengar. I de inledande stadierna är investeringar dock viktiga eftersom framgången inte kommer till dig utan det betydande kapitalet. Framgång i en e-handelsbutik kräver att du är klok och inte dum. Om du kommer att spendera pengar, kommer du att tjäna pengar.

Var dominerande

För att överleva i e-handelsvärlden är det mycket viktigt att dominera din nisch. Gör en ordentlig analys av ditt mål och försök att skilja dig från dina konkurrenter. Att handla med kläder är faktiskt en utmanande uppgift och för att vara på topp måste du vara mångsidig när du väljer marknadsplats. Folk kommer sannolikt att köpa från de etablerade butikerna, särskilt när priserna är desamma som din portal. Så det rekommenderas att sälja på PAR initialt och få kunderna från den lokala marknaden.

Arbeta med utseende och prestanda

För att bli den fantastiska blomman, övervinn de dåliga områdena på din portal. Var uppmärksam på estetiken, laddningshastigheten, den visuella presentationen och i huvudsak de underbara produktbilderna. Även de stora webbplatserna misslyckas på grund av dessa fallgropar så gör det till din starkaste sida, vill du förlora på potentiella kunder? Var skarp när du arbetar med dessa element eftersom onlineshoppare har en dålig vana att överförvänta sig, håller du med? Inte deras misstag också, de kan inte röra produkten. Inse fakta och visa upp produkterna i en visuellt presentabel layout för att få in mer försäljning.

Fokusera på färre nischer

Var nischorienterad så att folk kan identifiera dig! Ja det funkar. Om du kommer att använda samma produktsortiment som Amazon är chansen mindre att folk väljer dig framför den portalen. Så begränsa ditt produktfokus och välj en eller två nischer där du utmärker dig så att kunderna kan göra dig till den översta portalen för den typen av köp specifikt. Var inte en storbutik som erbjuder allt, hellre tilltala den specifika kundbasen, håll dig till ett visst tema.

Fortsätt uppdatera butiken

Blir du uttråkad av att se samma film om och om igen? På samma sätt som kunder känner, ja du hörde rätt. Folk vill se variation så vid ett eller annat tillfälle; de kommer att bli uttråkade av din butik. För att trivas i den snabbrörliga e-handelsvärlden, anta FÖRÄNDRING och acceptera utmaningarna.

Jag hoppas att du tar dessa tips som en ny möjlighet att börja om med din e-handel!

relaterade inlägg