Sök

7 måsten för en framgångsrik webbshop

Att skapa en onlinebutik är en enkel sak att göra med onlinetjänsteleverantörer som Shopify, Magento och Tictail. Men kommer det verkligen att få många besökare till din webbplats efter bara en enkel installation? Självklart inte!

Att skapa en webbshop online är ingen utmaning men att få genuina kunder är det. Med den ökande trenden med onlineportaler har det blivit viktigt att skapa en om du vill tjäna några extra pengar. Här kommer listan med 7 mördande tips som gör din webbshop framgångsrik och sticker ut från mängden:

trevlig design

En bra webbdesign har mycket att göra med antalet personer som surfar på din webbplats. Det handlar alltid om visuell presentation eftersom folk lockas till en snygg webbsida framför den usla. Verksamheten får ett lyft när hemsidan fungerar som ögongodis för besökarna. För en snygg webbplats kan du antingen anlita en webbdesigner eller välja något vackert tema tillgängligt online. Skarpa design, rena layouter och de senaste trenderna som responsiv webbdesign och platt UI gör att webbplatsen ser fantastisk ut. Lägg till så mindre text som möjligt och sätt bilder i full bredd på hemsidan!

Enastående kundsupport

Kundsupport har stor betydelse när du har en onlinebutik. Människor gillar att komma i kontakt med dig för att lösa sina produktrelaterade frågor. Livechattsupport är den nya funktion som varje webbshopägare använder för att interagera med sina kunder och lösa deras frågor. Under arbetstiden kan du ge svar på dina kunders frågor och tillfredsställa dem innan de gör ett köp. Dessutom, efter köpet, hjälpa dem med användningen av produkten om de tycker att det är svårt. Att ha en enastående kundsupport bjuder in fler människor och ökar konverteringsfrekvensen.

Detaljerade produktrecensioner

Produktbeskrivningar och recensioner gör mycket nytta för din webshop eftersom människor tenderar att hitta produkterna mer pålitliga. Produktrecensioner hjälper kunden att köpa produkten eller inte. Du kan också behålla möjligheten för tidigare kunder att dela sina erfarenheter av den specifika produkten. Enligt vissa studier, med produktrecensioner, har 18% ökning av försäljningen och 58% ökning av kunderna setts.

högkvalitativa bilder

Onlinebutiker är ungefär som markbutiker där människor kan se produkten från alla vinklar om du lägger kvalitetsproduktbilderna från alla möjliga vinklar. Det ger en detaljerad bild för kunden och de kan se produkten från alla vinklar för att vara säker på köpet. Ingen köper produkten utan en kvalitetsbild då bilderna hjälper dem att visualisera produkten personligen.

Säkra betalningsmetoder

Alla som handlar online vill vara säkra på de betalningsmetoder som webbplatsen använder för att ta emot betalningarna. Välj alltid rätt betalningsgateways och metoder som kreditkort, betalkort, PayPal och e-plånbok etc. För att vinna kundernas intresse måste du också erbjuda pengarna tillbaka eller återbetalningsmöjlighet om de inte gillar produkten . Nästan alla välrenommerade webbplatser erbjuder dessa dagar denna möjlighet, vilket är anledningen till att människor känner sig säkra på att handla online.

lätt kassan

Det mest irriterande med nätbutikerna är att kassasidorna är en enorm röra. Du behöver registrera dig, fylla i dina uppgifter och bara fastna med den ena betalningsmetoden. För att göra kassan lätt, undvik att fälla kunden i dessa onödiga saker och erbjuda honom den enklaste kassan som han kommer att beundra länge.

lätt Navigation

Folk gillar inte riktigt tanken på att gå vilse i produkterna på grund av det oorganiserade sättet med kategorier och underkategorier. Lägg till filteralternativet så att de kan begränsa sin sökning till den specifika produktkategorin och göra ett snabbt köp. Gör navigeringsupplevelsen trevlig eftersom det kommer att hjälpa till att få genuina och pålitliga kunder till din portal.

Väl underhållen blogg

Sist på min lista är den ofta uppdaterade bloggsidan på hemsidan. Försök att hålla kunderna fasta genom att interagera med dem. Skriv ner de senaste lanseringarna, nyanlända eller de bästsäljande produkterna på din webbplats och berätta för kunderna hur din webbplats sätter ett exceptionellt riktmärke jämfört med andra. Att tänka på publikens behov är viktigare för att få deras uppmärksamhet och livslånga kundkrets.

Genom att erbjuda innehållet kan du också rikta in dig på sökrankingen genom att lägga till potentiella sökord. Ge bort ett sådant lovvärt innehåll att folk delar det på sina sociala medier, vilket i sin tur kommer att ge dig fler kunder.

Gå med i detta lopp och spika toppositionen i de bästa e-handelsportalerna. Lycka till!

relaterade inlägg