Sök

5 vanliga misstag inom smyckesproduktfotografering

Smyckesprodukter

Kvinnor handlar helt om shopping och bland deras mest omtyckta köpbara produkter har smycken en betydande plats. För e-handlare är det oerhört viktigt att visa upp smyckesprodukter på ett sådant sätt att det frestar tittaren i samma sekund som de får en blick på produkten.

Uppförandet av din produktbild gör det maximala jobbet åt dig. Kunder uppskattar verkligen skicklig fotografering och presentation av produkten tillsammans med omfattande specifikationer. Därför är korrekt representation av produkten nödvändig nog för att stjäla kundens hjärta och få en snabb försäljning.

Även om alla fotografer är mycket bekanta med behoven och önskemålen med smyckefotografering, men ändå försöker de några mycket vanliga misstag under sessionen. Både fotografen och designern som skapar slutprodukten måste ha några riktlinjer i åtanke och undvika grundläggande fel.

Ta en smygtitt på vanliga misstag inom smyckesproduktfotografering som kan förstöra din försäljning spontant:

  1. Slarvig presentation: I det ögonblick du kliver in i e-business finns det inget utrymme för brister. Du kommer att behöva tappa affärer om du inte tar ditt arbete kritiskt. Presentation av produkter är en stor fråga, speciellt när du handlar med produkter som smycken.

misstag vid produktfotografering

Slarvig eller slarvig presentation av smyckena är ett vanligt misstag som görs. Du måste vara försiktig under sessionen för att ta bort alla taggar, klistermärken eller strängar från produkten. Människor gör dessa misstag eftersom de inte kontrollerar sin produkt för slitage, saknade ädelstenar, blek färg, etc. Allt detta måste undvikas

Variation vid representation av produkter: Ett annat vanligt misstag som många fotografer gör är inkonsekvensen i presentationen av sina produkter. Måtten på alla produkter som listas under gemensam nisch måste vara desamma. Variation i presentationen kommer att uppröra kunden och ge ett dåligt intryck av din webbplats. Grundinställningar, belysning, bakgrund, skugga och alla andra effekter ska vara desamma i varje produktbild. Detta kommer att få din portal att se mer professionell och tilltalande ut.

ögat tilltalande produktfotografering

Oönskade tillägg: Tillägg eller rekvisita är mycket vanliga i produktbilder. Det finns vissa webbplatser som begränsar användningen av skyltdocka eller någon annan rekvisita i produktbilden. Att inte följa riktlinjerna för en sådan portal kan leda till maximal förlust för din onlineverksamhet. Rekvisita betraktas bara som ett stycke distraktion för köpare och de tas bort från riktlinjerna. Du behöver bara ladda upp rena och professionella bilder för mer försäljning.

mannekäng-produkt-bild

Reflexion: När du tog bilder av dina smycken, har du någonsin märkt att du lägger till en reflektionspunkt på produktbilden. Många fotografer märker inte detta men lita på mig; det är viktigt att veta. Du måste skanna din bild noggrant och se om det finns en reflektion av kameraljuset på produktbilden. Detta är ytterligare ett tecken på amatörmässig produktfotografering.

tillägg-reflektion

Flera bakgrunder: Det finns olika typer av smyckeprodukter som måste inkluderas när du listar dem. Varje produkt ser inte bra ut på hektiska bakgrunder. Kanske är det den enda anledningen för onlinebutiker att ange White som den enda bakgrunden som ska användas. Fotografer som lägger extra vikt vid hektiska bakgrunder skapar faktiskt distraktioner. Detta måste också undvikas.

 

relaterade inlägg